Speciale lijsten voedingsinformatie

Paar koken

bofrost* biedt u een ruime keuze aan natuurlijke producten alsook voedingsinformatie over al onze producten. Voor meer info bel 016/98 19 19 of mail naar service@bofrost.be.

 

Gelieve aandacht te besteden aan volgende:

Bij voedingswaarden betreft het steeds gemiddelde waarden. Natuurlijke schommelingen in de samenstelling van een voedingsmiddel kunnen leiden tot lichte afwijkingen in deze gemiddelde waarden. Gelieve er ook rekeking mee te houden dat productverbeteringen tot wijzigingen in de voedingswaarden kunnen leiden. De gedeclareerde voedingswaarden werden berekend met de meest recente analysemethoden en kunnen daardoor licht afwijken van de informatie die op de verpakkingen terug te vinden is (afwijkingen binnen wettelijke toleranties). Alle waarden (voedingswaarden of hoeveelheden) zijn berekend op de gemiddelde waarden van de diepgevroren producten.

De berekening van de energetische waarden (kcal en kJ) gebeurt op basis van de actuele wetgeving. De waarden worden afgerond (zonder cijfers na de komma).

(*) referentie-inname van een gemiddelde volwassene (8 400 kJ / 2 000 kcal)

Referentie-inname (*) van een gemiddelde volwassene geeft aan hoeveel energie je gemiddeld per dag nodig hebt. Dit is de hoeveelheid kilocalorieën die je opneemt (gebaseerd op een behoefte** van 8 400 kJ / 2 000 kcal/dag). Deze persoonlijke energiebehoefte varieert naargelang leeftijd, geslacht, gewicht en lichaamsactiviteit.

Voor een verantwoorde voeding heb je naast de hoeveelheid energie ook een beperkte consumptie van suikers, vet, verzadigd vet en natrium (zout) nodig. Deze voedingsstoffen vallen ook onder de Referentie-inname. Op onze verpakkingen (en in deze lijst) vind je een overzicht met Referentie-inname. Daarin is opgenomen hoeveel energie een product bevat. Wij hebben ook de hoeveelheden suikers, vet, verzadigd vet en natrium/ zout opgenomen, gezien deze in een verantwoorde voeding -in een weliswaar beperkte mate- noodzakelijk zijn.

Zo zie je hoe deze hoeveelheden zich verhouden tot de hoeveelheden die je dagelijks maximaal moet opnemen volgens de richtlijnen voor een uitgebalanceerde voeding.